Bahalides rules….
Σήμερα ξεκαθάρισε το τοπίο μετά από ένα μήνα περίπου. Δηλαδή, έγινε η αρχική αναφορά με την επιμόρφωση στις 19/5 όπως είχα γράψει τότε μετά προσπαθήσαμε να κάνουμε την αίτηση αλλά “μας μυρίστηκαν” και μας είπαν να περάσουμε στο κήπο. Βέβαια η επιστολή ήταν άκρως προσβλητική κατά την άποψή μου αλλά τέλος πάντων. Τα είπαμε αυτά.
Και φτάνουμε την Τετάρτη όπου παίρνω ένα χαιρετιστήριο μήνυμα από την εισηγήτρια στο Πρόγραμμα Μείζονος Επιμόρφωσης, που με καλωσόριζε στο πρόγραμμα. Αμηχανία, έκπληξη, απορία… Τι γίνεται εδώ… Πριν 10 μέρες οι εντάσεις ήταν στα ύψη και τώρα…σαν να μη τρέχει τίποτα…Περίεργα πράγματα.
Έλα όμως που είμαι σε κρίσιμη ηλικία (είπαμε – ήντα πλέον, όχι πια – άντα) και δεν μπορώ ας πούμε να πάω εκεί σαν να μη τρέχει τίποτα και να φάω πόρτα και να διεκδικώ την επιμόρφωση με στιχομυθίες του τύπου.. “μα με καλέσατε…”, …”μα ο συνάδελφος είναι επιλαχών” κλπ κλπ κλπ και άλλα τέτοια όμορφα και είπα να ενημερώσω την επιμορφώτρια μου και να ζητήσω διευκρινίσεις στο θέμα. Πολλοί είπαν ότι ήταν λάθος… και δεν έπρεπε να πω τίποτα. Για μένα δεν ήταν… Δεν μπορώ να αλλάξω τώρα. Δεν δέχομαι τον αποκλεισμό, δεν δέχομαι τα υπονοούμενα, (είτε είναι από λάθος χρήση της γλώσσας είτε όχι), αλλά δεν δέχομαι και να διεκδικήσω κάτι με τη “σιωπή μου” μη με πάρουν χαμπάρι… Φώναξα για να έχω το δικαίωμα να επιμορφωθώ. Δεν θα το πάρω αυτό το δικαίωμα στη λούφα.
Η αλήθεια είναι ότι αιφνιδίασα την επιμορφώτρια η οποία – δικαίως – δεν καταλάβαινε ακριβώς τι γινότανε και ρώτησε και αυτή να μάθει – Μου είπε ότι θα με ενημερώσει έγκαιρα. Σήμερα λοιπόν παίρνω το χάρτη πρόσβασης στο σχολείο στη Μάνδρα… Ναι ξενιτεύτηκα. Θα έκανα περίπου 100 χιλιόμετρα τη φορά να πάω και να έρθω – για να επιμορφωθώ. Σκέφτηκα λοιπόν, ότι αφού σήμερα είμαι στη λίστα αύριο πάω για επιμόρφωση. Οι άλλοι συνάδελφοι που δεν είχαν την “τύχη μου” είπαν ότι περίμεναν από εμένα να τους ενημερώσω για το τι θα γίνει μπας και είναι προετοιμασμένοι για το Σεπτέμβριο. ΦΕΥ!!!!! (κάπου το θυμάμαι από τα αρχαία – τότε – σαν δυστυχώς…) Στις δώδεκα το μεσημέρι μου το είπαν….ΔΕΝ ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΝΟΥΜΕ. ΚΑΝΕΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ καθηγητής δεν επιμορφώνεται αυτή τη φορά. Τσαντίστηκα αλλά το περίμενα… Τουλάχιστον μετά από όλο αυτό το θόρυβο, έλπιζα μήπως κάποιοι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μπαίνανε στο πρόγραμμα αλλά όχι… τελικά. Και λέω…
Δεν πάω μια βόλτα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, να δω τι γίνεται. Άλλωστε δίπλα είναι. Νάσου με λοιπόν στη γραμματεία της επιμόρφωσης, όπου θα έλεγα ότι “χαρήκανε” που με γνώρισαν με τόσα που είχα γράψει. Τους ρώτησα τι ακριβώς γίνεται και μου είπαν τα ίδια…(Λογικό). Τους ρώτησα τι θα κάνω την 1η Σεπτέμβρη και μου είπαν “ότι και οι άλλοι – που δεν κληρώθηκαν…(παράλογο).Τους είπα ότι τα παιδάκια της Α’ λυκείου φέτος με το καινούργιο σύστημα, θα πρέπει να κάνουν πολλά και με άλλο τρόπο… Αν αυτοσχεδιάσω τα χαντακώνω… και δεν μου είπαν τίποτα (λογικό).
Όταν τους ρώτησα γιατί μας ξεσήκωσαν στέλνοντας την πρόσκληση, μη ξεκαθαρίζοντας τι γίνεται, κάνοντας δεκτές τις αιτήσεις, και αφού επιλεχθήκαμε για την επιμόρφωση, να μας απορρίψουν με αυτό το τρόπο, μου είπαν ανθρώπινο λάθος. Η αλήθεια είναι ότι αυτό εγώ το άκουγα για τροχαία, αεροπορικά δυστυχήματα, και άλλα τέτοια δυσάρεστα… για επιμόρφωση πρώτη φορά το άκουσα…
Όταν τους ρώτησα γιατί δεν πήραν τρία άτομα από κάθε σχολείο (1 φιλόλογο – 1 μαθηματικό – 1 φυσικών επιστημών) ώστε όλα τα σχολεία να έχουν τρεις καθηγητές επιμορφωμένους μια και αφορά το νέο σχολείο, και τις νέες μορφές διδασκαλίας… είπαν ότι δεν παίρνουν αυτοί τις αποφάσεις… Δεν είχε νόημα, να επιμείνω. Η γραμματεία προφανώς δεν παίρνει τις αποφάσεις (το ακούσατε εσείς που παίρνετε τις αποφάσεις… κοινή λογική χρειάζεται…εφόσον χρήματα υπάρχουν).
Η αλήθεια είναι ότι δεν καλύφθηκα από τις απαντήσεις. Δεν έλυσαν ουσιαστικά καμία απορία. Αντίθετα…δημιούργησαν και άλλες. Έτσι μένουμε στο αρχικό σχέδιο… Θα βρούμε από τους φίλους “του δημοσίου” το υλικό, να ρίξουμε μια ματιά, τουλάχιστον να μη πάμε έτσι το Σεπτέμβρη, αλλά να έχουμε μια άποψη για το τι γίνεται.
Υπάρχουν και καλά όμως. Αν δεν γινόταν αυτό δεν θα είχα το χρόνο… να γράψω αυτή την εγγραφή. Επίσης τα δυο παραπάνω απογεύματα θα με βοηθήσουν να φτιάξω την εισήγησή μου για την ημερίδα της Τετάρτης.
Α!!! Ναι έχουμε και άλλα…
Λοιπόν Δευτέρα – Τρίτη έχουμε ενημέρωση στα projects (2 ενννιάωρα μασίφ) με θέμα τις ερευνητικές εργασίες. Εκεί ο ΟΕΠΕΚ κινήθηκε στη κοινή λογική και από πολλά ιδιωτικά σχολεία επέλεξε έναν για επιμόρφωση. (λογικό). Εκεί λοιπόν θα μαζέψω ότι κυκλοφορεί, και θα το μοιραστώ όπως πρέπει με τους υπόλοιπους συναδέλφους.Θα έχετε ενημέρωση και πιθανότατα υλικό.
Την Τετάρτη έχουμε μια ημερίδα στο ΔΑΙΣ από το έργο : “Μάθηση 2.0 – Ενημέρωση για την αξιοποίηση Διαδικτυακών Εργαλείων και Κοινοτήτων στον τομέα της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης”. Εκεί λοιπόν θα παρουσιάσω μια εργασία με θέμα τα φόρουμ και την χρήση στην εκπαίδευση.Δουλεμένο θέμα από παλιά – επικαιροποιημένο και διαμορφωμένο κατάλληλα για την περίσταση.
Και την Πέμπτη 30 Ιουνίου έχουμε το τελείωμα του σχολείου και το κλείσιμο με πανηγυρική καταληκτική παιδαγωγική συνεδρίαση, όπου θα μπούνε πολλά θέματα και θα συζητηθούνε περισσότερα. Είναι μια πολύ συνηθισμένη διαδικασία για πολύ χρήσιμη. Μέσα από αυτές τις διαδικασίες γίνεται διάχυση της γνώσης και της εμπειρίας, αλλά και της διαφορετικής άποψης και οπτικής γωνίας. Με αυτό το τρόπο ξεκαθαρίζονται πολλά πράγματα και γίνεται καλύτερος προγραμματισμός.
Αυτά λοιπόν για σήμερα… Πάω να κάνω καμία δουλειά…
Τη καλησπέρα μου….
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ : (22 Ιουνίου 2011)
Οι άνθρωποι δεν παίζονται… πως αλλιώς να το πω…Σήμερα μετά από όλη την φασαρία και όλα όσα ειπώθηκαν, γράφτηκαν, σχολιάστηκαν, ήρθε στο σχολείο (3 φορές) μια εγκύκλιος από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας που καλούσε τους Διευθυντές των σχολείων, να φροντίσουν ώστε να διευκολύνουν όλους τους καθηγητές στις υποχρεώσεις τους στα σχολεία, ώστε να μπορέσουν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα μείζονος επιμόρφωσης που ξεκινάει σήμερα…
Φταίω εγώ να μιλάω μετά ότι “Ο Μπαχαλίδης κυβερνάει…” ή ότι κάτι “άλλο” ήταν να γίνει, που κάποιοι “άλλοι” ερμήνευσαν με ένα συγκεκριμένο τρόπο…. Τα συμπεράσματα δικά σας….