Αναδρομές…
Σήμερα είδα την προκήρυξη στο ΕΚΠΑ για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών σχετικά με τις Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση.
Διάβασα προσεκτικά τις οδηγίες και τα “χαρτιά” που πρέπει να μαζέψω… και δεν μπόρεσα παρά να κάνω μια αναδρομή περίπου 33 χρόνια πίσω όταν τελείωνα το χημικό στα Γιάννενα. Θυμάμαι ότι τότε το μεταπτυχιακό ήταν διδακτορικό… Δεν υπήρχαν πολλά πράγματα που υπάρχουν σήμερα.
Θυμάμαι τον Τριαντάφυλλο να μου λέει ότι υπάρχει ένα πρόγραμμα της ΕΟΚ (τότε) για τον ευτροφισμό και τη πορεία των λιπασμάτων μετά από τα χωράφια. Μου ακουγόταν πολύ ενδιαφέρον. Μετά ο Γιώργος μου πρότεινε ένα πρόγραμμα πάνω στη θεωρητική Χημεία (κβαντική). Εκείνη την εποχή με είχε κουράσει και ήταν το πρόγραμμα που είδα με το μικρότερο ενδιαφέρον. Τέλος ο Γιάννης μου πρότεινε ένα πρόγραμμα για τα LCD που το καιρό εκείνο είχαν μόλις εμφανιστεί… Θυμάμαι χαρακτηριστικά την φράση του : σε λίγα χρόνια θα έχουν κατακτήσει το κόσμο… ήταν 1984… 32 χρόνια πριν… Δείχνει κιόλας πως σκέπτονταν κάποιοι από τους καθηγητές μου και πόσο μπροστά ήταν. Η αλήθεια είναι ότι εγώ δεν μπόρεσα να το δω. Παρόλα αυτά δεν έκανα τίποτα…
Ο λόγος ; το χρήμα. Τον καιρό εκείνο, τα ανερχόμενα σούπερ μάρκετ και η αύξηση του καταναλωτισμού είχε σαν αποτέλεσμα το μπακάλικο του πατέρα μου να πληγεί άμεσα με μείωση της πελατείας και του εισοδήματος. Και αν και τα προγράμματα ήταν επιδοτούμενα τα πρώτα χρήματα θα έρχονταν μετά από 1+ χρόνια οπότε για κάποιο διάστημα θα έπρεπε να με πληρώνει ο πατήρ… και τα 15 € το μήνα ( ναι 5.000 δρχ το μήνα ήταν το κόστος ) ήταν ένα μεγάλο κομμάτι του οικογενειακού εισοδήματος.Οπότε έκοψα και την αναβολή και πήρα το πτυχίο από το στρατό και το έριξα στη δουλειά, μη κοιτάζοντας πίσω και προχώρησα.
Τα υπόλοιπα τα ξέρετε… Οικογένεια, παιδιά, σχολείο ( κάπου 30 χρόνια ) και όλα τα άλλα με τις νέες τεχνολογίες κλπ κλπ…
Κάπου στα σαράντα μου ανακάλυψα ξανά το διάβασμα… Ποιο διάβασμα θα μου πείτε. Πάντα διάβαζα… Χημείες. Το διάβασμα του μυθιστορήματος, το διάβασμα του βιβλίου που μου αρέσει, το διάβασμα το χαλαρό στη καρέκλα στο μπαλκόνι… Και εκεί μου ήρθε πάλι το “κουσούρι” της επιμόρφωσης…
Ξεκίνησα με σεμινάρια, όπου υπήρχαν και από όπου και αν προέρχονταν. Τότε ήταν της μόδας τα “περιβαλλοντολογικά” και τα “διαθεματικά” προγράμματα. Εκεί και εγώ… 98 ώρες περιβαλλοντική ενημέρωση στο Πολυτεχνείο, ημερίδες και διημερίδες από τους Σχολικούς συμβούλους σε κάθε θέμα… και εγώ μέσα.
Πολύ σύντομα πέρασα από την απέναντι πλευρά της αίθουσας. Αισθανόμουν ότι είχα να πω και έτσι άρχισαν να καταθέτω εργασίες και να μιλάω σε κόσμο… Δεν ήταν εύκολο… ακόμα δεν είναι. Αλλά βγήκα μπροστά.
Προχώρησα παρακολουθώντας ένα πρόγραμμα e-learning στο ΕΚΠΑ με θέμα την Εκπαιδευτική Ψυχολογία, κάνοντας ταυτόχρονα “κατασκοπία” για το πως δουλεύει ένα πρόγραμμα e-learning. Πήρα και από εκεί το δίπλωμα μετά από την τελική εργασία που κατέθεσα…
Με τον Γιώργο Παναγιωτακόπουλο και τον Γιάννη Βλάχο κάναμε τέσσερα τρίωρα σεμινάρια e-learning με θέμα την αξιολόγηση. Με κεντρικό ομιλητή τον Γιάννη και τον Γιώργο και εμένα στο “προεδρείο” πολύ μπροστά από άλλα σεμινάρια μπορέσαμε και μαζέψαμε συναδέλφους από όλη την Ελλάδα, σε ένα από τα πρώτα webinars.
Το 2009 “ανακάλυψα” τα Πανελλήνια Συνέδρια, δειλά δειλά κατέθεσα τη πρώτη εργασία μου και από εκεί ξεκίνησαν όλα…
Παρουσίασα εργασίες για :
1. Το blog στην εκπαίδευση
2. Ψηφιακή επιμέλεια αρχείων
3. Το e-learning στην ενισχυτική διδασκαλία.
4. Το “νέφος” θα μπορούσε να αποτελέσει λύση στην εκπαίδευση;
και άλλες… πάνω στο power point, στην οργάνωση διαθεματικών προγραμμάτων για μεγάλες ομάδες μαθητών…
Μετά ήρθαν οι ερευνητικές εργασίες όπου παρακολουθώντας την εισαγωγική επιμόρφωση ασχολήθηκα διεξοδικά και έκανα παρουσιάσεις σε συναδέλφους στο Λύκειο Ψυχικού αλλά και στο Λύκειο Κρανιδίου (!). Παρουσίασα πόστερ στο συνέδριο των Σχολικών Συμβούλων στη Κόρινθο με θέμα τον ρόλο του συντονιστή των Ερευνητικών Εργασιών.
Στην Ένωση Ελλήνων Χημικών στο έτος Χημείας, είχα εισήγηση για την Χημεία και την χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία της…
Μετά από πολλή γκρίνια και παρεμβάσεις κατάφερα και γράφτηκα στο Σχολικό Δίκτυο αν και ιδιωτικός εκπαιδευτικός ( δεν υπήρχε αρχικά πρόβλεψη). Εδώ οφείλω να ευχαριστήσω τον Μιχάλη Παρασκευά από το ΙΤΙΕ Διόφαντος, ο οποίος με άκουσε και βρήκε μια λύση ώστε να μπορέσουμε αν εγγραφούμε μια και δεν είχαμε Αριθμό Μητρώου υπαλλήλου ( απαραίτητο πεδίο στη κάρτα). Και με το που εγγράφηκα ξεκίνησε άλλος γύρος…
Αρχικά από τον Βασίλη Νταλούκα η επιμόρφωση με e-learning πάνω στις νέες τεχνολογίες. Καταπληκτική δουλειά – εθελοντική – για όποιον θέλει να πάθει για τις νέες τεχνολογίες. Αλλά προσοχή… θέλει δουλειά. Αν δεν προλαβαίνετε πάρτε το ανοικτό πρόγραμμα – χωρίς βεβαίωση για να δείτε τι γίνεται. Εγώ “το πήρα” με τη δεύτερη μια και τη πρώτη φορά τη πάτησα και δεν μπόρεσα να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις του προγράμματος. Όσοι έχετε λογαριασμό στο Σχολικό δίκτυο, αξίζει. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δε, καιρός να εγγραφείτε στο σχολικό δίκτυο και να το ψάξετε.
Συνεχίσαμε με επιμόρφωση Α’ Επιπέδου και Β Επιπέδου. Την μείζονα επιμόρφωση τη χάσαμε γιατί δεν δέχονταν ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και παρά τις πιέσεις δεν έγινε τίποτα.
Και φτάνουμε πριν 2-3 χρόνια που ο φίλος μου ο Τάσος μου λέει : “Αφού ασχολείσαι τόσα χρόνια με όλα αυτά γιατί δεν παίρνεις ένα μεταπτυχιακό;” και εκεί μου έκανε “κλικ”.Και θυμήθηκα τα νιάτα μου και το γιατί δεν είχα πάρει μεταπτυχιακό… Τα μέτρησα και είπα… και γιατί όχι… Τα παιδιά μεγάλωσαν, εγώ μπορώ να ελέγξω το χρόνο μου καλύτερα… θα το κάνω…
Αρχίζω λοιπόν από τα συνέδρια, να προσεγγίζω τα μεταπτυχιακά που είχαν σχέση με ΤΠΕ και φυσικές επιστήμες. Βρήκα διάφορα, και με διάφορα κόστη, Αθήνα Πειραιά, Κόρινθο, Πάτρα… Όλα τα μέτρησα… Χρόνους βενζίνες διόδια, διαμονή, διατροφή, δίδακτρα… Όταν αποφάσισα και κοίταξα στη γραμματεία τι γίνεται, μου είπαν Αγγλικά επιπέδου C1 ή C2… με χαρτί. Μα αφού ξέρω… Χαρτί έχεις;…Τότε είχα ξεκινήσει τα Γαλλικά. Τελείωσα το Β2 στα Γαλλικά τον Ιούνη και τον Δεκέμβρη έδωσα C2 στα Αγγλικά. Οπότε αφού μαζέψαμε τα προαπαιτούμενα διπλώματα… απλά περίμενα… τη προκήρυξη…
Και να που ήρθε… Διάβασα τα προαπαιτούμενα και σε λίγο θα αρχίσω να μαζεύω το φάκελλο. Αλλά μάλλον θα είναι χοντρός… Θέλουν τις εισηγήσεις από τα συνέδρια…
Οπότε όπως έλεγα νωρίτερα… ΕΚΠΑ σού ‘ρχομαι…
Τη καλησπέρα μου…