Ψηφιακός εκπαιδευτικός χώρος.

Posted by manaliss on Jun 2, 2009 in Χωρίς κατηγορία |

Σήμερα είχα μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση για τις ψηφιακές προοπτικές στην εκπαίδευση. Πολλές δυνατότητες, πάρα πολλές δυνατότητες. Αλλά τι μπορεί να γίνει στην πραγματικότητα; Υπάρχει μια επιφυλακτικότητα.  Παρά το γεγονός ότι επί 25 χρόνια έχω ασχοληθεί με τη πληροφορική σε πολλά επίπεδα – αλλά μάλλον ημιμαθής παραμένω – δηλώνω επιφυλακτικός. Δεν ξέρω αν είμαι το “γέρικο σκυλί που δεν μπορεί να μάθει νέα κόλπα” αλλά θέλει μελέτη το πράγμα.

Ο συνομιλητής μου, μου ανέπτυξε το όραμά του. Αλλά το όραμα αυτό ήταν έξω από την ελληνική πραγματικότητα. Άρα το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν : τι γίνεται με το αναλυτικό πρόγραμμα του υπουργείου. Έτσι θα πρέπει να δούμε ποιες ισορροπίες πρέπει να τηρηθούν ανάμεσα στις νέες τεχνολογίες και τις απαιτήσεις του υπουργείου.

Από την άλλη τι γίνεται με τη παραπάνω δουλειά. Και είναι πολλή η παραπάνω δουλειά. Μόνο η σκέψη του πως να τα στήσεις όλα αυτά τα νέα πράγματα – προγράμματα απαιτεί υπερβολικό χρόνο. Και όση εμπειρία και αν έχεις πως ξέρεις αν αυτά που θα φτιάξεις θα είναι σωστά. Και πάλι θα πρέπει να δεις την ανατροφοδότηση από τους μαθητές. Δηλαδή τι γίνεται; Πως τα είδανε, αν νομίζουν ότι βοήθησαν ουσιαστικά, αν είχανε κάποια άλλη ιδέα ή κάτι να προτείνουν.

Μετά τι γίνεται με την πρωτότυπη δουλειά μερικών συναδέλφων. Γιατί πάντα υπάρχουν και μερικοί που κάνουν πρωτότυπη δουλειά. Δεν αντιγράφουν όλοι.  Αυτοί πως θα ανεβάσουντην δουλειά τους στο διαδίκτυο και θα μοιραστούν την δουλειά τους με όλο το κόσμο.  Και εδώ πάλι υπάρχει ένα θέμα.

Πάμε στο επόμενο θέμα. Μια εταιρεία που έχει αναλάβει να στήσει συτό το περιβάλλον, ζητάει από κάθε καθηγητή να ενημερωθεί τι θέλει να κάνει στο μάθημά του. Δηλαδή ζητάει από κάθε καθηγητή να της μεταφέρει τις τεχνικές και τη τεχνογνωσία του για να τα μαετατρέψει σε ψηφιακή μορφή. Μη βιαστέιτε να σχολιάσετε και να γελάσετε. Ο καθένας μας, μέσα από τα χρόνια και την εμπειρία του έχει διαμορφώσει μια άποψη για τη διδασκαλία. Ένα προσωπικό ύφος.  Και αυτά θα το μεταφέρει στηνεταιρεία. Και η εταιρεία θα το χρησιμοποιήσει προκειμένου να φτιάξει αυτόπου εμείς θέλουμε και μετά η εταιρεία θα γίνει ειδικη σε θέματα πληροφορικής στην εκπαίδευση. Δηλαδή θα την εκπαιδεύσουμε!!!Και ποια η προστασία η δικιά μας.

Δεν ξέρω πάλι μπερδεύομαι. Θέλω να τα χρησιμοποιήσω, δεν θέλω να με χρησιμοποιήσουν. Θέλω να τα βάλω στη τάξη και να μπορέσω να τα αξιοποιήσω σαν εργαλεία. Αλλά πως θα γίνει να μη πέσω σε ένα φαύλο κύκλο  όπου τελικά θα γίνω άμισθος αναλυτής μια εταιρεία πληροφορικής και να μπορέσουν οι προγραμματιστές της να κάνουν μια ολόκληρη σειρά προϊόντων πάνω στη δικιά μου γνώση και εμπειρία.

Νέες εποχές, νέα προβλήματα, νέα ήθη(;) θέλει ψάξιμο, το πράγμα. Και φυσικά διάβασμα., πολύ διάβασμα. Και εγώ προβληματίζομαι, να το φτιάξω για το σχολείο ή να τραβήξω τον κλασσικό μοναχικό μου δρόμο, προσπαθώντας να ανακαλύψω μια Αμερική που έχει προ πολλού ανακαλυφθεί. Χμ!!! Μπλεγμένα πράγματα. Το ψάχνω πάντως.

Μέχρι να βρω κάτι… σταματάω. Τη καλησπέρα μου.

ΥΓ. Ανέβασα την εισήγηση μου στο Συνέδριο της Σύρου. Μπορείτε να τη κατεβάσετε για να τη διαβάσετε εδώ.

4 Comments

  • Φίλε Μανώλη σε όλους μας η ίδια ιδέα τριγυρνάει. Όλοι μας γνωρίζουμε τι μπορούμε να κρατήσουμε για τον εαυτό μας και τι όχι. Η ανταλλαγή εμπειριών όμως είναι ένα ζητούμενο και αυτό πρέπει να το έχουμε στο νου μας. Πως δίδαξες συνάδελφε το τάδε θέμα; Τι έκανες εσύ μέσα στην τάξη σου για την αντιμετώπιση της τάδε συμπεριφοράς, ποιες δράσεις αναπτύσεις; Μπορείς να μας τις παρουσιάσεις; Τέτοια πράγματα δεν έχουν copyright διότι απλούστατα είναι ουσιαστικά στοιχεία – πυλώνες της σωστής εκπαίδευσης. Μην ανησυχείς για τους γύρω σου παρά μονάχα για τον εαυτό σου. Αυτός συνήθως είναι ο εχθρός της ποιότητας που επιδιώκουμε να δώσουμε. Ο εαυτός μας που δεν ανοίγεται εύκολα σε μία τέτοια νέα νοοτροπία. Πιστεύω ότι ο άνθρωπος που παράγει θα βρίσκει πάντοτε κάτι καινούριο και αυτό θα τον πηγαίνει πιο μπροστά. Τα σέβη μου για τις ανησυχίες σου. Να ξέρεις … δεν είσαι ο μόνος!!!

  • manaliss says:

    Καλησπέρα Γιώργο. Μετά από τόσα χρόνια νομίζω ότι έτσι είναι γιαυτό και συμμερίζομαι έμπρακτα αυτή την άποψη, ανεβάζοντας στο ΧΗΜΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ό,τι έχω από σημειώσεις όλα αυτά τα χρόνια σε όλα τα θέματα χημείας.Ακριβώς όπως λές και εσύ να υπάρχει ένα σημείο αναφοράς. Όμως κάνοντας μια πρώτη συζήτηση έπρεπε να τα βάλω σαν θέματα γιατί πολλοί συνάδελφοι “θα ακολουθήσουν” το δρόμο που ψάχνοντας προσπαθώ να ανοίξω. Και πρέπει να τους δώσω τη δυνατότητα να ελιχθούν σε τέτοια θέματα. Για αυτό ανάπτυξα όλο αυτό το προβληματισμό.
    Μια και τα λέμε… Θα πας στα Χρυσοστόμεια;

  • Δυστυχώς Μανώλη δε θα πάω, αν και κάτι μου λέει να προσπαθήσω μήπως τα καταφέρω.
    Για τα δικαιώματα, ρίξε και μία ματιά σε αυτή τη σελίδα: http://creativecommons.org/license/

  • manaliss says:

    Έγινε Γιώργο. Σε ευχαριστώ για το link. Το είχα υπόψη μου και θα το μελετήσω.Τα λέμε …

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags:' <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.

Copyright © 2024 Η ΒΔΕΛΛΑ 2 All rights reserved.
Desk Mess Mirrored v1.4.4.1 theme from BuyNowShop.com.