Ένας κόσμος τόσο μεγάλος και όμως τόσο μικρός…
Μερικές φορές προβληματίζομαι πιο είναι το όριο και που πρέπει να σταματήσω. Άλλες φορές σκέφτομαι : μα τόσες δυνατότητες πριν 10 χρόνια ούτε που μπορούσα να τις φανταστώ…Δεν μπορώ να τις αφήσω έτσι…Κάτι πρέπει να κάνω…Κάπως να τις αξιοποιήσω, να τις εκμεταλλευτώ…Και εκεί μάλλον τη πατάω. Γιατί το ΙΝΤΕΡΝΕΤ είναι γνωστή σειρήνα και σου παίρνει τα μυαλά. Δεν είναι ανάγκη να είναι “περίεργες” σελιδες αυτές που επισκέπτεσαι. Ούτε απαγορευμένα site, σεσημασμένα με διάφορες επισημάνσεις. Αρκεί να έχεις διάθεση να μάθεις…Και αν έχεις διάθεση να μάθεις, και έχεις ένα υπολογιστή μπροστά σου, την πάτησες…
Η φυσική τάση του ανθρώπου να βάζει ερωτήματα του τύπου : πως έγινε αυτό, τι είναι αυτό, τι θα γινόταν αν… και άλλα τέτοια είναι ο καλύτερος τρόπος να χαθείς στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ. Κάποτε θα διάβαζες ένα βιβλίο, κάποτε θα “στρατοπαίδευες” σε μια βιβλιοθήκη για να βρεις τις απαντήσεις στα ερωτήματα. Τώρα θες μια σύνδεση…απλά. Κάπου εκεί βρίσκομαι από ότι ίσως καταλάβατε. Κάποιοι με θαυμάζουν ή θαυμάζουν (= απορούν) με όσα κάνω. Όμως για εμένα είναι μάλλον διαφορετικά…γιατί έχω φτάσει στο “θέλω και άλλα” του κακομαθημένου παιδιού. Προχθές στις ευχές που έδινα λόγω γιορτών σε φίλους και γνωστούς…κάποιος μου είπε…”Δεν κάνεις κανένα μεταπτυχιακό… (μπας και ηρεμήσεις λίγο ίσως θα ήθελε να συμπληρώσει).” Τι το ήθελες βρε Τασούλη αυτό το σχόλιο. Εδώ και δέκα μέρες δεν έχω ησυχάσει με τη σκέψη…Έτσι μετά το εννεάμηνο σεμινάριο για την εκπαιδευτική ψυχολογία (πρόπερσι), την εξάμηνη επιμόρφωση (πέρυσι) στο Β επίπεδο, και το 7μηνο σεμινάριο (φέτος) φέτος στην εκπαίδευση απο μακριά (e-learning MOODLE) άρχισα να ψάχνω κάτι πιο “βαρύ” και μόνιμο…(που στο καιρό μου ήταν πολύ δύσκολο να κάνω…)
Πριν από αυτό όμως θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποια πράγματα. Τι θα λέγατε για την αναζήτηση της σκέψης…Να το πω αλλιώς…THINK QUEST (της ORACLE). Να σας πω…Όλοι οι μεγάλοι της πληροφορικής έχουν ένα κομμάτι που αναφέρεται στην εκπαίδευση. Λογικό το βρίσκω…( πελάαααααατες ΜΟΥ…που έλεγε κάποια διαφήμιση παλιά…) μια και οι μαθητές είναι το αυριανό κοινό που θα τους στηρίξει. Αλλά το θέμα είναι πόσο μπορούμε εμεις να αξιοποιήσουμε αυτά τα sites προς όφελος των μαθητών μας. Και – εδώ που τα λέμε είναι σημαντικό – πόσο διατεθειμένοι είμαστε να διαθέσουμε χρόνο για να αξιοποιήσουμε. Ο καθένας το ξέρει και το κρίνει από τα δικά του δεδομένα.
Να σας πω δυο λόγια λοιπόν και κρίνετε μόνοι σας…
THINKQUESΤ μία λέξη για το διαδίκτυο ή η αναζήτηση της σκέψης…Είναι μια πλατφόρμα για σχολεία μόνο. Και άλλα τέτοια περιβάλλοντα υπάρχουν σίγουρα. Να σας θυμίσω…Το ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ το δικό μας πρώτο και καλύτερο, αν και έχει βγάλει ένα κακό όνομα ότι περισσότερο είναι “κρεμασμένο” παρά ΟΚ. Πάντως πρέπει να πω ότι οι άνθρωποι που το στηρίζουν ΕΙΝΑΙ ΗΡΩΕΣ. Αν μάθετε κάτω από τι δύσκολες συνθήκες προσπαθούν να στηρίξουν αυτό το σύστημα, το ελάχιστο που μπορούμε να τους πούμε είναι “Ευχαριστώ”. Και του προσθέτουν συνέχεια νέες δυνατότητες. Σίγουρα η πρώτη επιλογή για τον εκπαιδευτικό. Μετά το EDMODO επίσης για εκπαιδευτικούς και σχολεία με πολλές δυαντότητες για συνεργασίες. Το EDUTOPIA για τους εκπαιδευτικούς, (της Αμερικής) αλλά έχει πολύυυυυ πράμα και χρήσιμο. Όλα προσφέρουν υλικό, δυνατότητες, επικοινωνία. Εδώ στην Ελλάδα έχουν αναπτυχθεί αξιολογότατα δίκτυα όπως το ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ και το ΥΛΙΚΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ που υποστηρίζονται και υποστηρίζουν εκπαιδευτικούς.
Πάμε στο THINKQUEST τώρα. Εκεί γράφεσαι αρχικά σαν σχολείο. Κάνει αίτηση ο καθηγητής – όποιος καθηγητής θέλει – αλλά την εγγραφή τη κάνει ο διευθυντής του σχολείου. Ο δε καθηγητής γίνεται αυτομάτως admin. Μετά φτιάχνει προφιλ δικό του, σχολείου κλπ κλπ όλη η προεργασία. Και μετά περνάμε στο “ψαχνό”. Πρόσκληση συναδέλφων και μαθητών. Και εδώ καλό είναι να υπάρχει ένας “πυρήνας” καθηγητών, που να το ψάχνουν το θέμα για να το προωθήσουν. Για τους μαθητές παίρνουν ένα κωδικό και θα πρέπει ο καθηγητής τους να εγκρίνει την εγγραφή. Είναι ένα κλειστό περιβάλλον, μονο για μαθητές και καθηγητές και φυσικά είναι καθήκον μας να το προστατεύσουμε και να το κρατήσουμε έτσι. Μη δίνουμε το κωδικό όπου να είναι και να μην εγκρίνουμε όποιον να είναι. Απλά πράγματα.
Μέσα σε αυτό τώρα υπάρχουν περίπου 17-18.000 πρότζεκτς από όλο το κόσμο. Σε διάφορα επίπεδα (Δημοτικού – μέχρι 12, Γυμνάσιο – Λύκειο – μέχρι 17 και …”μετά” μέχρι 21) με πλήθος θεμάτων, μια και η θεματολογιά είναι ανοικτή. Μπορούν να συνδεθούν διάφοροι καθηγητές από διάφορα σχολεία, να φτιάξουν τη σελίδα τους και να αναπτύξουν ένα θέμα…αλλά και να βρουν υλικό, να συνεργαστούν με σχολεία του εξωτερικού, να …να…να…(δεν ξέρω ακόμα το ψάχνω). Έχει και ένα ετήσιο διαγωνισμό για διάφορα θέματα…
Γενικά πάντως αυτό που κάνει στη πραγματικότητα, είναι το κόσμο μας μικρό. Μέσα από αυτό η εκπαιδευτική κοινότητα γίνεται ενιαία. Οι καθηγητές και οι μαθητές είναι παντού ίδιοι…(λέμε τώρα) και μπορούν να συνεργαστούν σε θέματα που τους ενδιαφέρουν. Να ανταλλάξουν απόψεις, να προβληματιστούν, να μάθουν. Λοιπόν είστε έτοιμοι να ξαμολυθείτε στην αναζήτηση της σκέψης; Αν ναι…πληκτρολογείστε THINKQUEST και κάνετε την εγγραφή…Υπομονή όμως…θα σας ψάξουν λίγο να δουν το σχολείο, και τον διευθυντή. Εννοείται ότι έχετε συνεννοηθεί με τον Διευθυντή γιατί αυτός θα δώσει το ΟΚ, δηλαδή ότι θέλει να ξεκινήσει το σχολείο την αναζήτηση. Βρείτε τους υποστηρικτές σας στους συναδέλφους…για τους μαθητές μην ανησυχείτε αυτοί είναι “σαν στο σπίτι τους…” αν τους το πείτε, θα τους δείτε να περιμένουν την έγκρισή σας για εγγραφή την ίδια μέρα κιόλας. Και μια και το συζητάτε, όταν ξεκινήσετε πείτε το μου γιατί αισθάνομαι λίγο μόνος μου εκεί μέσα…Αντε να κανουμε καμία παρέα… να γίνουμε πολλοί.
Λοπόν…..καλό ψάξιμο, καλά διαβάσματα, καλή εξερεύνηση…Α!!!!Το ξέχασα Η γλώσσα είναι τα Αγγλικά. Μή γράψετε τίποτα στα Ελληνικά δεν θα τα “δει”.
Αυτά…Πάω να δω τα “παιδάκια” μου στο Γαλλικό θέατρο. Ανεβάζουν παράσταση στο σχολείο. Θα υπάρχει ανταπόκριση μετά…
Τη καλησπέρα μου (πάλι Παρασκευή σήμερα…Χμ!!!! Καλά)