Οι ερευνητικές εργασίες και οι ολομέλειες
Σήμερα κάναμε τις πρώτες μας ολομέλειες στο σχολείο για τις ερευνητικές εργασίες. Οι ερευνητικές εργασίες στο σχολείο μας γίνονται με έναν τρόπο που εξασφαλίζει την συμμετοχή όλων των μαθητών και την λήψη αποφάσεων με την συμμετοχή όλων. Μια πρακτική εφαρμογή της άμεσης δημοκρατίας σε απλά Ελληνικά.
Από τα πιο σημαντικά στάδια στην διενέργεια των ερευνητικών εργασιών, είναι οι ολομέλειες των τμημάτων. Θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω την σκοπιμότητα και τη πρακτική σημασία των ολομελειών.
Η ολομέλεια της Β λυκείου είναι διαφορετική από αυτή της Α λυκείου. Έχει διαφορετικό στόχο.
Στη Β’ Λυκείου υπάρχει η περυσινή εμπειρία.Έχουμε θέματα να θυμηθούμε και να προχωρήσουμε παραπέρα αξιοποιώντας την προηγούμενη εμπειρία. Έτσι μετά μια σύντομη αναδρομή, στην περυσινή εμπειρία, ανακοινώθηκαν οι διαφορές ανάμεσα στις περυσινές και τις φετεινές ερευνητικές εργασίες, και τον τρόπο που θα μπορέσουμε να διαχειριστούμε τα νέα δεδομένα.
ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟΥ : Μόλις έμαθα ότι ήρθε καινούργια εγκύκλιος που ανατρέπει κάποια από τα στοιχεία στα οποία σταθήκαμε. Έτσι όχι συνδιδασκαλία, ετήσιο πρόγραμμα υπό προϋποθέσεις και όχι στην ίδια εργασία αλλά σε επέκταση της αρχικής!!!και άλλα τέτοια. Είναι ωραίο να έχει εκπλήξεις η ζωή… τι να πω… Απλά να… λες κάτι και μετά… το παίρνεις πίσω γιατί δεν ισχύει. Εσύ δε… απλά φαίνεται ότι δεν ξέρεις τι σου γίνεται… αλλά ποιος νοιάζεται… για εσένα ή την αναστάτωση που προκαλείται στις κατανομές, στα προγράμματα των συναδέλφων, στα προγράμματα του σχολείου. Είναι ωραία να ξέρεις που βρίσκεσαι… (η παρένθεση τέλος).
Μαζέψαμε λοιπόν τους μαθητές μας και τους είπαμε για τη συνδιδασκαλία (έτσι ξέραμε το πρωί ), τους είπαμε για την ετήσια διάρκεια… (έτσι ξέραμε το πρωι…) και για το πως θα δουλέψουμε το δίωρο (αυτό έμεινε).
Και μετά συνεχίσαμε με την Α’ Λυκείου. Εδώ η ολομέλεια είχε άλλο στόχο : να μάθουν τα παιδιά τι σημαίνει ερευνητική εργασία, να ξεφύγουν από την λογική του copy – paste και να καταλάβουν έννοιες όπως το κεντρικό ερευνητικό ερώτημα, ομαδική εργασία και άλλα τέτοια. Υπήρξε ενημέρωση σε όλα τα πίπεδα και οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον. Αλλά οι απορίες έδειξαν ότι αλλιώς έχουν μάθει να δουλεύουν και αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι μένει πολύ δουλειά για εμάς.
Όπως και να έχει, μια καινούργια χρονιά ξεκινάει, που πρέπει να την αντιμετωπίσουμε με αισιοδοξία, πρωτοβουλία, υπευθυνότητα, ενδιαφέρον και κυρίως ευθύνη για τους μαθητές μας. Για μια ακόμα φορά φοβάμαι ότι αυτό ο δρόμος είναι μοναχικός… μια και από ότι φαίνεται… τα πράγματα αλλάζουν εκεί που δεν το περιμένεις… Και λίγα είπα…
Τη καλησπέρα μου και όπως είπε ο φίλος μου ο Νίκος…”Ζήτω η συνδιδασκαλία”
(Είμαι αρκετά συγχισμένος για να συγκεντρωθώ… άλλη φορά καλύτερα)