Αντιπερισπασμός…
Το σκέφτομαι συνέχεια από το πρωί που το άκουσα και δεν μπορώ να σκεφτώ άλλη λέξη.
Δηλαδή πως να εξηγήσω το γεγονός ότι μία μόνο εφημερίδα από όλες να έχει αναλυτικά το νέο σύστημα για το γενικό Λύκειο. Το πιο “πιασιάρικο” θέμα που μπορεί να έχει μια εφημερίδα… Μέχρι και εγώ αγόρασα ΕΤ μετά από… δεν ξέρω πόσο χρόνια… Και τα έχει όλα και τίποτα.
Λοιποοοοννννν βλέπω τη γυάλινη μου σφαίρα και προβλέπω…
1 Σήμερα όλες οι ειδήσεις θα έχουν το θέμα… και κάποια άλλα θέματα θα περάσουν από κάτω… τρέχοντας και όποιος προλάβει να δει και να διαβάσει πρόλαβε..
2. Κάτι άλλο θα γίνει (Α!!! έγινε και σεισμός…θα παίξει και αυτό…) Κάτι όμως σχετικό με τη τρόϊκα και με τα θέματα που είναι σε εκκρεμότητα, θα κλείσει σήμερα – αύριο και εμείς θα ασχολούμαστε με άλλα… οπότε δεν θα πάρουμε χαμπάρι.
3. Μετά από μια βδομάδα το θέμα θα ξεφουσκώσει και θα ανακληθεί για διαβουλεύσεις… αφού έχει κλείσει το κύκλο του και έχει παίξει το ρόλο του.
Τα έγραψα δημόσια και ευθαρσώς. Το ίδιο δημόσια θα πω ότι σκίζω το πτυχίο μέντιουμ που έχω ήηηηη σας τα είχα πει… Θα δείξει.
Πάμε τώρα να δούμε τι είδα εγώ…
Πάλι παίζουν με τα όνειρα…των παιδιών μας αυτή τη φορά… και αυτό είναι κακό. Διότι είναι γνωστό “τοις πάσι” ότι ο Έλληνας, θα μειώσει το φαγητό του και τις εξόδους και ό,τι μπορεί, για να στείλει το παιδί του να σπουδάσει. Και μόνο όταν δεν έχει άλλο περιθώριο, κόβει τη μόρφωση του παιδιού του. Και τώρα… ξαφνικά… οι μαθητές της Β’ Λυκείου θα έχουν νέο σχολείο στη Γ’ Λυκείου; (Δεν μιλάμε για τις δεσμεύσεις ότι δεν θα αλλάξει το σύστημα μέχρι το 2017… είμαστε μαθημένοι στο mea culpa από παλιά.)
Για να το δούμε λίγο έτσι σε πρώτες σκέψεις… χωρίς να έχω τα πτυχία του μελετητή, αναλυτή ή ότι άλλο μεγαλόσχημο τίτλο. Απλά με τη τόσο σπάνια κοινή λογική.
Οι μαθητές που είναι τώρα Β λυκείου θα πρέπει να επιλέξουν κύκλο… δηλαδή Ανθρωπιστικές σπουδές (Θεωρητική που λέγαμε). ΦΜΣ – Πολυτεχνικές – Ιατρικές (Θετική – Τεχνολογική) και Οικονομικά ( η επιλογή της Γ’ Λυκείου). Και ρωτάω έτσι απλά… Οι μαθητές της Τεχνολογικής της Β’ Λυκείου, πως θα παρακολουθήσουν την χημεία της Γ’ Λυκείου; Διότι αν νομίζετε ότι η Τεχνολογία Επικοινωνιών έχει κάποια σχέση με τη Χημεία, μάλλον λάθος σας ενημέρωσαν. Δηλαδή αυτοί οι μαθητές πάνε από χέρι με ένα μείον στο ένα από τα έξι μαθήματα. Αλήθεια το σκέφτηκε κανείς αυτό ή μείνανε στο ότι τα μαθηματικά και η φυσική είναι τα ίδια. Δεν φτάνει. Εντάξει έχει αύξηση κατά μία ώρα… γιατί; Για να μπει παραπάνω ύλη, αυτή που κόβεται από την έλλειψη της χημείας Κατεύθυνσης της Β Λυκείου, γιατί η ενισχυτική αφορά μόνο μαθηματικά και φυσική. (Περιορίζομαι στη Χημεία μια και για τη Χημεία ξέρω τι γίνεται. Πιθανότατα να υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα και στα άλλα μαθήματα).
Δηλαδή πως περιμένουν ότι οι γονείς αυτή τη μεταβολή να την περάσουν έτσι “χαλαρά”. Βέβαια έχουν ήδη κάνει και άλλα “σοφά”. Κόψανε τον νόμο των αερίων και καλούμαστε να κάνουμε ισορροπία αερίων σε επόμενο κεφάλαιο… Μετά κόψανε την ονοματολογία της ανόργανης στη Α λυκείου γιατί τα μάθανε στη Γ’ γυμνασίου. Ακόμα και έτσι να ήταν δεν σκέφτηκε κανείς ότι οξείδια δεν κάνουν στην Γ’ γυμνασίου και φτάνουμε στην Α΄ λυκείου όπου για να λειτουργήσουμε πρέπει να κάνουμε και όλα όσα ευφυιώς κόψανε. Τώρα είναι καλύτερα. Θα έρθουν οι μισοί εντελώς αδίδακτοι στη Χημεία και έτσι δεν θα έχουμε προβλημα να ρωτάμε τι κάνανε. Απλά δεν θα έχουν κάνει ΤΙΠΟΤΑ!!! ΄Ετσι λύνονται τα προβλήματα.
Και πάμε στους φετεινούς μαθητές της Α λυκείου. Έρχονται στη Β και κάνουν μαθήματα Γενικής Παιδείας. Δηλαδή οργανική – αλήθεια θα έχουμε αλλαγές στα βιβλία; Κανείς δεν μίλησε για αυτό. Γιατί απομακρύνθηκαν ολόκληρα μαθήματα… Οι μαθητές που επιθυμούν να προχωρήσουν προς τις θετικές σπουδές, (όπως τις λέμε, όχι ότι όι άλλες είναι αρνητικές) θα κάνουν μόνο ένα δίωρο χημεία. Αν μείνει το ίδιο βιβλίο, θα τους λείψουν μεγάλες ενότητες από τη Γ’ λυκείου. Η ενίσχυση γίνεται στα μαθηματικά και στη φυσική. Χημεία και Βιολογία… στο κήπο. Και καλά η χημεία έχει δίωρο. Η βιολογία είναι μονόωρη και στη Α΄και στη Β’ Λυκείου. ( ή μήπως δεν είναι;).
Σε μια πρώτη ματιά θα γίνει χαμός με την κατανομή ωρών. Θα πρέπει να μπουν νέες ειδικότητες και κάποιες να εξαφανιστούν. (κυριολεκτικά όμως…)
Και κλείνω… Δεν το βλέπω να προχωράει. Φούσκα είναι. Έχει πολλά κενά και μπάζει σε κοινωνικά, εκπαιδευικά και παιδαγωγικά θέματα. Η πρόβλεψη έχει ήδη γίνει. “Κομήτης” και πυροτέχνημα.
Προσέξτε τις ειδήσεις στα ψιλά… όπως αυτή με τα ΚΤΕΟ στα δίτροχα. Το είχατε καταλάβει ότι είμασταν ήδη εκπρόθεσμοι. Δεν ξέρω πόσοι από τους φίλους δικυκλιστές, ξέρανε ότι η αρχική προθεσμία ήταν μέχρι 8 Απριλίου; Και το καλύτερο… 400άρα το πρόστιμο. Αν περάσεις εν τω μεταξύ ΚΤΕΟ πληρώνεις 50 (+ 50 το κόστος με το πρόστιμο = 100 € το σύνολο). Ενώ αν πας εμπρόθεσμα είναι 30 €. Πείτε το και στους φίλους σας. Σιγά που θα γλύτωναν τα μηχανάκια, και δεν θα πλήρωναν όλοι εκείνοι που έχουν το θράσος να τα χρησιμοποιούν, και να μη καταναλώνουν πολύ βενζίνη, να μην επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό, να μειώνουν το χρόνο μετακίνησης, να μη καταλαμβάνουν θέσεις πάρκινγκ. Θα έπρεπε να ντρέπονται. Και φυσικά να πληρώνουν.
Τέτοια θα περάσουν αλλά και άλλα πιθανόν πιο σημαντικά. Να έχουμε το νου μας λοιπόν.
Τη καλησπέρα μου.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ : Το έχω ξανακάνει και αυτό είναι κακό… Το πρωί άκουσα στις ειδήσεις ότι το καινούργιο σύστημα θα εφαρμοστεί από το Σεπτέμβριο και έπαθα το πρώτο “εγκεφαλικό”. Μετά περίμενα να πάρω την εφημερίδα να δω και είδα τους πίνακες… Εν τω μεταξύ άρχισαν να έρχονται από διάφορες μεριές το άρθρο για το νέο λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα. Ακόμα εγώ δεν έχω ξεκαθαρίσει τι γίνεται. Η νέα δομή της Γ’ Λυκείου από πότε θα εφαρμοστεί; Μπορεί να γίνει χωριστά; Το σύστημα εισαγωγής θα αλλάξει το 2016, η δομή όμως; Δεν το κατάλαβα, και δεν το διάβασα ξεκάθαρα… Τα δελτιά ειδήσεων το έριξαν πίσω…για να μη πω ότι το έθαψαν. Μπερδεύομαι…