Η υπογεννητικότητα στην Ελλάδα…
…όπως την έζησα.
Όλα ξεκίνησαν το 1967. Τότε πρωτομπήκα σε σχολική τάξη σαν “πρωτάκι”. Θυμάμαι ότι είμασταν τρεις τρεις στα θρανία και πρέπει να ήταν καμιά 20αριά θρανία. Άρα τουλάχιστον 60 παιδιά στη τάξη.Κάτι που σήμερα ακούγεται σαν ανέκδοτο. Και όμως είμασταν τόσοι. Το 1973 και μετά από εξετάσεις ξαναβρέθηκα πρωτάκι… στο γυμνάσιο αυτή τη φορά και εκεί είμασταν 68 παιδιά.Μετά από εξετάσεις και προσπάθεια και πάλι είμασταν 68. Πέρασε ο καιρός και μπήκα στη τετάρτη Γυμνασίου όπου είχε διαχωρισμό σε πρακτικό και κλασσικό. Εμείς είμαστε προνομιούχοι γιατί τα πρακτικά είχαν μικρά τμήματα. 38 μαθητές στη τάξη.Και το κλασσικό είχε μόλις 45 και ήταν μάλλον νορμάλ κατάσταση. Βέβαια το ενδεικτικό που πήρα έγραφε πρώτη Λυκείου και όχι τετάρτη Γυμνασίου. Ήμουνα στην μεταβατική φάση δημιουργίας του Λυκείου. Και έτσι τελειώσαμε το σχολείο και τώρα ετοιμαζόμαστε να μαζευτούμε για τα τριάντα χρόνια αποφοίτησης….
Και πέρασε ο καιρός και έγινα καθηγητής και βρέθηκα από την άλλη μεριά και έβλεπα τους μαθητές. Και ο αριθμός μειωνόταν και μειωνόταν και τώρα πρέπει να είναι κάτω από 30 σε κάθε τάξη. Και φυσικά αυξήθηκαν τα σχολεία Δεν ξέρω αν τελικά οι μαθητές είναι περισσότεροι η λιγότεροι από ότι ήταν τότε. Όπως και να έχει το πράγμα το λογικό είναι να είναι περισσότεροι. Αλλά και πάλι σε ποσοστό μάλλον λιγότεροι είναι.
Γιατί τα γράφω όλα αυτά τώρα θα μου πείτε.
Σήμερα επιτηρούσα σε ένα σχολείο τις πανελλαδικές εξετάσεις. Εκεί οι μαθητές έχουν ένα μοναδικό κωδικό με τα πρώτα δυο νούμερα να υποδηλώνουν τη χρονιά και τα υπόλοιπα είναι ο αύξων αριθμός με ένα συγκεκριμένο τρόπο – κώδικα. Και εκεί πρόσεξα ότι δυο μαθητές με “διαδοχικά” επώνυμα, απείχαν περίπου 150 νούμερα.6022 το 2008 και 5864 το 2009. Λέω ας ρίξω μια ματιά για λίγο πιο πίσω… και βρήκα το 2007 6092 και 7025 (!!!) το 2005> Το τελευταίο ας το ξεχάσουμε ξεφεύγει πολύ. Αλλά τα άλλα και με δεδομένο ότι το ονόματα ήταν “κοντινά” δείχνουν μια σχέση. Για να το δούμε λίγο…
Στα 6000 παιδιά περίπου μείωση 230 περίπου. Αυτό σε ποσοστό σημάνει περίπου 3,8 % (!!!) σε δυο χρόνια… υπερβολικό είναι αλλά σίγουρα υπάρχει μείωση.
Στο σχολείο που εργάζομαι γύρω στο 1999 οι κωδικοί φθάνανε γύρω στο 96-97000. Σήμερα είναι γύρω στο 88.000.
Μπορείτε λοιπόν με απλές παρατηρήσεις – γιατί αυτό είναι- να δείτε τη μείωση. Δεν υποστηρίζω ότι αυτά είναι στοιχεία. Της πλάκας είναι και το ξέρω. Δεν στέκουν σε καμιά σοβαρή ανάλυση, από την άλλη όμως είναι ενδείξεις ότι ο αριθμός μειώνεται.
Σαφώς και δεν θα αναφωνήσω το γνωστό ρητό με τη γνωστή προστακτική … γιατί χανόμαστε. Όμως μήπως, λέω μήπως κάποιοι αντί για να κοιτάνε τη πάρτι τους θα έπρεπε να ασχοληθούν λίγο με την υποστήριξη της μητρότητας (!!!) και της οικογένειας. Για παράδειγμα η ΕΥΔΑΠ έχει τιμολόγιο για τους τρίτεκνους, η ΔΕΗ δεν έχει. Ότι δεν είχε κόστος δόθηκε στους τρίτεκνους, ότι είχε έστω και ελάχιστο κόστος δίνεται κάθε προεκλογική περίοδο και ξεχνιέται μετά.
Τι; Οι τρίτεκνοι δεν είναι πολύτεκνοι; Καλά κοιτάξτε τις οικογένειες γύρω σας και ξαναπείτε το. Ένα παιδάκι, για να έχουμε, γιατί δεν μπορούμε άλλο, γιατί έχουμε καριέρα, γιατί… γιατί… γιατί. Κακός; Ίσως αλλά ειλικρινής.
Αυτά λοιπόν… Τη καλησπέρα μου σε όλους και καλώς ήλθατε στο νέο σπιτικό μου. Για λίγο καιρό θα ξεκινάμε με παραπομπές από τη ΒΔΕΛΛΑ και μετά θα υπάρξει μια τελική ανακοίνωση.
Ρε ΕΥΔΑΠ, λίγο φιλότιμο! Σας ειδοποιήσαμε από τις 10,10 π.μ. σήμερα 18 Ιανουαρίου 2010 (Απάντησε η θέση 71) ότι υπάρχει διαρροή νερού της ΕΥΔΑΠ στο δρόμο (Γωνία 28ης Οκτωβρίου και Τερψιθέας στο Π. Φάληρο).
Κανένας δεν ήρθε ακόμα (13,10 μμ), και η διαρροή συνεχίζεται.
Ρε! Ρίξτε καμιά καμπάνα, διώξτε κανέναν, ποιος θα πληρώσει με τους λογαριασμούς αυτό το νερό που χύνεται άδικα:
Ρε ΕΥΔΑΠ!!!!
Τώρα γιατί το ενέκρινα να φαίνεται αυτό; Άσχετο είναι αλλά μιας και εκφράζει ένα παράπονο, ειλικρινές είναι και έχει και ταυτότητα… είπα να φαίνεται.