Soft skills : Το αυτονόητο που έγινε δεξιότητα.

Posted by manaliss on Feb 12, 2017 in Γενικά, Εκπαιδευτικά |

Πω πω ρεζίλια… ούτε το blog μου δεν με θυμάται πλέον. Με τα πολλά με θυμήθηκε. Του έδειξα φωτογραφίες, του είπα ιστορίες, του έδειξα παλιά άρθρα και τελικά μου επέτρεψε να μπω να ξαναγράψω. Αυτή τη στιγμή κλέβω χρόνο από τον εαυτό μου, χρόνο που θα τον πληρώσω μάλλον το βράδυ με “καθυστερημένη κατάκλιση” ( κοινώς θα πάω αργά για ύπνο). Αλλά δεν πειράζει… έχω ανάγκη να βρω χρόνο να κάνω κάτι για εμένα.

Αφορμή για το άρθρο αυτό πήρα από το διαγωνισμό επιχειρηματολογίας αντιλογίας στον οποίο συμμετείχαμε σήμερα σαν σχολείο. Σε αυτό το διαγωνισμό δεκαεξάχρονοι μαθητές χρησιμοποιούν επιχειρήματα για να πείσουν ότι έχουν δίκιο, να παρακολουθήσουν τα επιχειρήματα των συμμαθητών τους και να τα αντικρούσουν, να δουλέψουν ομαδικά και να παρουσιάσουν τις θέσεις τους, να ψάξουν και να μαζέψουν υλικό το οποίο θα συνδυάσουν για να επιχειρηματολογήσουν.

Παρακάτω φαίνεται ένας πίνακας που εμφανίζονται οι”ήπιες” δεξιότητες και μπορεί κάποιος να δει “περίεργα πράγματα”.

job-searching-101-skills-employers-look-for-8-728

Για παράδειγμα οι εργοδότες θέλουν, λέει, οι υπάλληλοί τους :

1. Να επικοινωνούν αποτελεσματικά.

2. Να είναι τίμιοι και ακέραιοι.

3. Να δουλεύουν ομαδικά.

4. Να προσαρμόζονται

5. Να είναι αφοσιωμένοι στη δουλειά

6. Να θέλουν να μάθουν περισσότερα.

7. Να έχουν κίνητρα και να είναι καινοτόμοι

8. Να αναπτύσσουν διαπροσωπικές σχέσεις.

9. Να παίρνουν αποφάσεις.

10 Να διαθέτουν αναλυτική σκέψη

11. Να δείχνουν ευελιξία

12. Να έχουν οργανωτικές ικανότητες.

13. Να μπορούν να λειτουργήσουν σαν αρχηγοί

14. Να αναπτύσσεται μέσα στην εργασία του.

15. Ικανότητα να διαχειρίζονται προσωπικά προβλήματα.

16. Να αποδέχονται υπευθυνότητες.

Τα περισσότερα από αυτά πριν 10 χρόνια ήταν δεδομένα. Να μπαίνεις σε μια δουλειά και να μπορείς να επικοινωνήσεις, να μπορείς να συνεργαστείς με τους συναδέλφου σου, να εκπαιδεύεσαι και να μαθαίνεις περισσότερα για τη δουλειά σου, να έχεις καινούργιες ιδέες και να τις προωθείς.

Δεν ξέρω αν φταίει η απομόνωση, αν φταίει το διαδίκτυο ή τα κινητά με τις πολλές δυνατότητες αλλά είναι φανερό ότι η ικανότητα ομιλίας και επικοινωνίας έχει μάλλον χαθεί ώστε πλέον να θεωρείτε προσόν αν το έχεις. Η δυνατότητα να κατεβάζεις καινούργιες ιδέες και να μη τις βρίσκεις έτοιμες από το Γούγλη, έχει μειωθεί, οπότε το να έχεις καινούργιες ιδέες στη δουλειά σου να θεωρείται προσόν. Αυτό με τις διαπροσωπικές σχέσεις πάλι τι σας λέει. Είναι οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων(!!!). Να μπορούν να μιλάνε, να συζητάνε, να βγαίνουν μαζί να διασκεδάζουν.Η παλιά “φιλοδοξία” που έσπρωχνε τους υπαλλήλους να θέλουν να προχωρήσουν και να πάρουν θέσεις προϊσταμένων φαίνεται ότι δεν υπάρχει πλέον και όλοι θέλουν απλά να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς να έχουν παραπάνω ευθύνες και να φεύγουν να πηγαίνουν σπίτι τους. Οι οργανωτικές ικανότητες επίσης έχουν γίνει ζητούμενο. Να μπορείς να προβλέψεις, και να φροντίσεις να βρεις τι χρειάζεσαι για τη δουλειά σου, να κανονίσεις ποιος θα κάνει τι, να κάνεις χρονοδιάγραμμα των εργασιών σου, και να τελειώνεις τις εργασίες που αναλαμβάνεις και αυτό έχει γίνει δεξιότητα.

Πάντα πίστευα ότι όλα αυτά είναι ιδιότητες που τις έχει γενικά ο μέσος άνθρωπος και φυσικά στη δουλειά του θέλει να προχωράει και να προοδεύει. Από ότι φαίνεται δεν ισχύει. Και έχουν γίνει δεξιότητες που πρέπει  κάποιος να τις αποκτήσει…ξανά.

Με αυτές τις σκέψεις στο μυαλό μου βλέπω τους διαγωνισμούς επιχειρηματολογίας αντιλογίας αλλά και άλλου παρόμοιους διαγωνισμούς μοναδικούς. Δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφραστούν, να βγουν μπροστά, να μιλήσουν, να ερωτηθούν να απαντήσουν. Αυτά σίγουρα είναι εμπειρίες και δεξιότητες που θα τους είναι πολύτιμες στο μέλλον.Το βλέπω κάθε φορά που παρακολουθώ τις ερευνητικές εργασίες. Το βλέπω στα μαθητικά συνέδρια που  παρακολουθώ. Το βλέπω στους μαθητικούς διαγωνισμούς που συμμετέχουν οι μαθητές.

Άρα πρέπει να ωθούμε τους μαθητές μας να επικοινωνούν.Γιατί απλά αυτοί που θα ξέρουν να επικοινωνήσουν, είναι αυτοί που θα καταφέρουν να προχωρήσουν.

Την καλησπέρα μου.

 

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags:' <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.

Copyright © 2024 Η ΒΔΕΛΛΑ 2 All rights reserved.
Desk Mess Mirrored v1.4.4.1 theme from BuyNowShop.com.