Featured Posts

  • Prev
  • Next

“Μιλώντας” με τα παιδιά…

Posted on : 13-03-2010 | By : manaliss | In : Εκπαιδευτικά, Ιντερνετ, Υπολογιστές

7

Διάβασα σήμερα στην Ημερησία του Σαββάτου,  για τους 317 καθηγητές και δασκάλους που βραβεύτηκαν για τη καινοτομία τους στην εκπαίδευση. Τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα. Χαρά και ικανοποίηση αλλά και ζήλια.

Χαρά γιατί κάποιοι άνθρωποι που αποφασίζουν να κάνουν το παραπάνω, να δώσουν το χρόνο τους, παίρνοντας τον από τον προσωπικό τους χρόνο, από το χρόνο που είχαν για τα παιδιά τους και την οικογένεια τους, επιτέλους ανακαλύφθηκαν και βραβεύτηκαν. Βέβαια αν δεν τους παίρνανε και τις θέσεις, όπως χαρακτηριστικά είπε  κάποιος συνάδελφος, όταν ΄”έτρεχε” να βελτιώσει την εργασία του για να βοηθήσει τα παιδιά με ειδικές δεξιότητες, θα ήταν καλύτερα. Και αν όταν – σαν γνήσιος Έλληνας – προτείνει να το δώσει σε όλα τα σχολεία για τα παιδιά αυτά ΔΩΡΕΑΝ(!!!) καλό θα ήταν να το δεχτούν και να αξιοποιήσουν όλο αυτό το δυναμικό που υπάρχει – όχι να του προτείνουν να το προωθήσει “ιδιωτικά”. Δηλαδή τι κατάλαβαν από τη κίνηση… Ότι ήθελε να ανοίξει την αγορά μέσα από το Υπουργείο; Τότε δεν θα το έδινε δωρεάν. Τι να πω. Τέλος πάντων. Νομίζω ότι αν ρωτήσουμε θα μάθουμε και άλλες τέτοιες περιπτώσεις… αξιοκρατίας και αναγνώρισης.

Αλλά αισθάνθηκα και ζήλια. Ναι… Εκείνη τη ζήλια όμως τη “κινητήρια”. Εκείνη τη ζήλια που λέει “Θέλω και εγώ…”, που λέει  ότι πρέπει να προσπαθήσω ακόμα περισσότερο, για να διακριθώ… Λέμε τώρα. Αλλά ναι, είναι παραδείγματα προς μίμηση και ζήλια όλοι οι παραπάνω συνάδελφοι, αλλά και όλοι όσοι δουλεύουν “ήσυχα και ταπεινά” δίνοντας τον καλύτερο τους εαυτό στους μαθητές τους. Καλό είναι επίσης να μη μάθουμε μόνο τη βράβευση και  πότε θα γίνει, αλλά καλύτερο θα ήταν να μάθουμε τι κάνανε όλοι αυτοί οι συνάδελφοι, για να μάθουμε και να προσπαθήσουμε και εμείς…

Προχθές άνοιξα πρώτη φορά chat room και “γλυκάθηκα”. Βέβαια η προσέλευση ήταν “υποτυπώδης”. Δύο μαθητές από του 20 περίπου που θα μπορούσαν να συμμετέχουν αλλά για ξεκίνημα καλά ήταν. Ανανεώσαμε το ραντεβού για τη Δευτέρα και μετά θα πάει στο τέλος της εβδομάδας όπου οι μισοί θα βρίσκονται σε εκπαιδευτικό ταξίδι στη Σκωτία. Εκεί μάλλον θα έχει “φάση” μια και θα συζητήσουν όλοι μαζί. Για να δούμε τι θα βγάλει.

Πάντως η εμπειρία είναι ότι είναι δύσκολη υπόθεση με την έννοια ότι αν αρχίσουν να ρωτάνε όλοι ταυτόχρονα τότε αντικειμενικά μπλέκει το πράμα. Πρέπει να τηρηθεί η αρχή First In First Out για τις ερωτήσεις. Βέβαια το προχθεσινό ήταν αναγνωριστικό, με την έννοια να δούμε τις δυνατότητες αξιοποίησης. Από εκεί και μετά θα το δούμε περισσότερο στη πράξη. Τη Κυριακή έχω το ίδιο με την Α’ λυκείου αλλά εκεί έχω περισσότερο κοινό. Δεν ξέρω για ενδιαφέρον αλλά κοινό υπάρχει.

Σήμερα στο Classroom 2.0 έχει σεμινάριο με θέμα πως θα ενεργοποιήσουμε τους μαθητές στις νέες τεχνολογίες. Είναι στα Αγγλικά και πολλά από αυτά που λέει αναφέρονται στην Αμερικάνικη πραγματικότητα αλλά όλο και κάτι θα κερδίσουμε παρακολουθώντας τα. Αλλά και το περιβάλλον είναι καλό. Είναι το Elluminate και αυτό είναι όλα τα λεφτά. Μια φίλη από τη Σύρο μου είπε για το DIM DIM που είναι αντίστοιχο. Περιττό να πω ότι μου άνοιξε η όρεξη. Θα δω τι θα γίνει. Ας ξεκινήσω από το “ταπεινό” chat room, και μετά θα δούμε τι άλλο μπορεί να γίνει. Όπως πάντα αν υπάρχει κάτι καινούργιο ή καμία ιδέα για το πως θα ενσωματώσω το DIM DIM στο MOODLE θα ήθελα πολύ να τη μάθω.

Αυτά για σήμερα. Τη καλημέρα μου.

Comments (7)

Γειά σου φίλε και “συναγωνιστή” Μανώλη. Το Dim-Dim το έχω ενσωματώσει στο Moodle και έχω κάνει ένα web-conference μόνο προς το παρόν. Η αποδοχή είναι ενθουσιώδης. Το chat room είναι καλό αλλά υποτυπώδες όπως είπες. Όμως κάνει τη δουλειά που θέλουμε προς το παρόν. Πρόβλημα για εφαρμογές όπως το Dim-Dim ή το Ellumniate αποτελεί και το μικρό bandwidth που απολαμβάνουμε από τις συνδέσεις του ΟΤΕ. Ξεκινήσαμε όμως παρά τις αντιξοότητες. Για οτιδήποτε θέλεις να βοηθήσω είμαι εδώ…όπως πάντα.
Ευχαριστώ για την αναφορά 😉

Γεια σου Γιώργο.
Σήμερα έχω συζήτηση με την Α’ λυκείου. Μπαίνουμε σιγά σιγά στη λογική. Μάθαμε να διαχειριζόμαστε τη τάξη, τώρα θα μάθουμε και τα chat room. Που θα πάει. Έχω βάλει διάφορα πράγματα μπροστά στα χαρτιά. Σαφώς και θα χρειαστώ τη βοήθειά σου για το DIM DIM αλλά λέω να κάνουμε καμιά συζήτηση πηγαίνοντας για Βέροια. Μέχρι τότε θα έχω κάνει τις μελέτες μου, γιατί αν “με εξετάσεις” πρέπει να ξέρω. Νομίζω;
Για την αναφορά Γιώργο ένα πράγμα έχω να πω… Μακάρι να μπορούσα να θυμηθώ όλους εκείνους που κατά καιρούς έχουμε συζητήσει και να τους απαριθμήσω μήπως κάποιος τα διαβάσει και χρησιμοποιήσει εκείνους τους ανθρώπους που πραγματικά τη ψάχνουν. Πάντως τον σύνδεσμο εγώ τον έστειλα στην Υπουργό. Ας το ψάξουν.

Το θυμήθηκα και επανέρχομαι.
Στο Key to School υποστηρίζει το MOODLE και έχει προεγκατεστημένα τόσο το DIM DIM όσο και το Elluminate. Είναι δωρεάν και σκέφτομαι να το χρησιμοποιήσω μόνο για τη συζήτηση. Θα το ψάξω. Υπάρχουν πολλές λύσεις αλλά τελικά χάνεσαι. Θα το δω και θα σε ενημερώσω σχετικά.

Φυσικά και θα κάνουμε συζήτηση πηγαίνοντας για Βέροια και επειδή θα έχουμε και τα εργαλεία θα κάτσουμε να φτιάξουμε πράγματα (αν προλάβουμε ;-)).
Η συμβουλή μου με το Μοοdle (την οποία από όσο γνωρίζω την ακολουθείς) είναι: Λίγα – λίγα κάθε φορά. Το chat θα σου φανεί λίγο δύσκολο γιατί όλοι θα σε ρωτάνε όποτε θέλουν. Θα πρέπει να τους βάλεις σε σειρά και να πληκτρολογείς γρήγορα. Επίσης να καθορίσεις όριο χρόνου (πχ 1/2 ώρα). Παρόλες τις δυσκολίες θα το χαρούνε οι μαθητές γιατί είναι πρωτόγνωρο.
Το dim-dim έχει τις ευκολίες του σε αυτά. Το κυριότερο είναι ότι μπορείς να μοιραστείς αρχεία, powerpoint καθώς και την οθόνη του υπολογιστή σου. Παίρνοντας μία γραφίδα μπορείς να κάνεις θαύματα (εγώ την απόκτησα πριν ένα μήνα και έχω κάνει καμιά 10αριά screencasts).

Το βλέπω εγώ ότι πάλι στα “έξοδα θα με βάλεις”. Γραφίδες ακούω, Χμ!!! Δουλειές ανοίγω. Τέλος πάντων. Θα δείξει. Σήμερα έχω δεύτερο γύρο με την δευτέρα Λυκείου. Για να δω τι κόσμος θα κυκλοφορήσει. Τα λέμε.

Ακούω (ή καλύτερα να δω) τις εντυπώσεις σου. Έγινε το chat; Ήταν λειτουργικό και όπως θα ήθελες; Είχε απόδοση; Ποιο ήταν το συμπέρασμα; Πήρες ανατροφοδότηση γι’ αυτό;

Γεια σου Γιώργο…. Χθες τα μαθητούδια μου με ξέχασαν. Δεν “εμφανίστηκαν” καθόλου. Ήμουν ολομόναχος. Αυτό από την Β’ λυκείου.
Προχθές στην Α’ λυκείου εμφανίστηκαν πάλι μόνο 2 μαθητές. Συζητήσαμε γενικά και όχι μόνο περί χημείας αλλά τα 5 sec καθυστέρηση που έχει το MOODLE στην ανανέωση ήταν εκνευριστικά σε συνδυασμό με τον σέρβερ έκαναν ένα μεγάλο κενό. Από την άλλη σε κάποια φάση έχασα τον ένα από τους δυο και με προβλημάτισε τι θα γινόταν αν ήταν καμιά 15αριά. Θέλει εξάσκηση. Πάντως και τα δυο παιδιά είναι από “τους αφανείς” στη τάξη, και αυτό δείχνει ένα από τα χαρακτηριστικά του chat room. Ότι δίνει τη δυνατότητα έκφρασης σε παιδιά που μέσα στη τάξη δεν συμμετέχουν πολύ. Γενικά θετικές εντυπώσεις. Αλλά το DIMDIM μου άρεσε πολύ. (μπορείς να διαβάσεις παραπάνω).

Write a comment