Υπόθεση Project… (μέρος δεύτερο).
Στην τελευταία εγγραφή είχα εκφράσει κάποιες απορίες σχετικά με την ερευνητική εργασία. Σήμερα θα προσπαθήσω να δώσω κάποια στοιχεία από τις ερευνητικές εργασίες, μέσα από… 4 φωτογραφίες.
Για να γίνω σαφής… Ανακάλυψα το LINUX (Ναι Περικλή επιτέλους…Μπορείς να βρεις μπλουζάκι στα μέτρα μου;). Να συνεχίσω τις αποκαλύψεις. Ψάχνοντας να βρω ένα λειτουργικό που να μην έχει ιούς είχα να διαλέξω ανάμεσα σε μήλο και πιγκουίνο. (Apple και LINUX). Λόγω τιμής διάλεξα τον πιγκουίνο. Έτσι σε ένα notebook με τα υπέροχα windows 7 / Home ξεπατώθηκαν σε μια στιγμή και μπήκαν τα UBUNTU 11.4. Τα πρώτα σχόλια είναι … δεν ξέρω πως μπορούσα χωρίς αυτό. Φορτώνει σε 40 δεύτερα, κλείνει σε 7 δεύτερα. Δεν έχει αυτές τις σπαστικές ενημερώσεις που φορτώνουν κάθε τρεις και λίγο και κρεμάει μέχρι να τελειώσουν. Και ότι πρόγραμμα θέλεις, δωρεάν το βρίσκεις με μια σύνδεση του ΙΝΤΕΡΝΕΤ. Απλά. Και μικρά και ευέλικτα προγράμματα. Και τα βλέπει όλα, συνδέθηκε στο δίκτυο, είδε τους άλλους υπολογιστές, και όλα μόνο του…. Χωρίς προβλήματα. Στην αρχή ήταν κάποιες εντολές στα αγγλικά και με μια δυο φορές που έκανα ενημέρωση γλώσσας τώρα είναι όλα ελληνικά. Ναι νομίζω ότι θα αλλαξοπιστήσω…
Που κολλάνε όλα αυτά; Βρήκα κάποια πολύ ωραία εργαλεία, όπως το Free Mind για εννοιολογικούς χάρτες. Έτσι πέρασα στη μεταγνωστική φάση με τις ερευνητικές εργασίες και πέρασα τις διεργασίες σε 4 φωτό – εννοιολογικούς χάρτες. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν…
Η πρώτη φωτό αναφέρεται στο PROJECΤ…
Στη φωτό αυτή φαίνονται τα διάφορα στάδια που απαιτούνται για να γίνει μια ερευνητική εργασία. Είναι επιγραμματική η καταγραφή – όπως προβλέπεται άλλωστε – αλλά δείχνει ακριβώς τι πρέπει να γίνουν για ένα Project. Είναι η προεργασία και οι υποδομές.
Στη δεύτερη φωτό έχουμε την καταγραφή των συνεδριάσεων που πρέπει να γίνουν σε μια ερευνητική εργασία. Δείτε την…
Έχουν χωριστεί στις συνεδριάσεις των καθηγητών και των μαθητών. Μπορείτε να δείτε τι περιεχόμενο πρέπει να διευθετηθεί μέσα από τις συνεδριάσεις. Καταλαβαίνετε τι εννοώ όταν λέω ότι τελικά δεν είναι και τόσο εύκολα τα πράγματα.
Το βασικό χαρακτηριστικό των ερευνητικών εργασιών είναι η συνεργασία. Τι συνεργασίες πρέπει να γίνουν μέσα στα πλαίσια μιας ερευνητικής εργασίας; Μπορείτε να τις δείτε εδώ…
Είναι πολλές οι αποφάσεις που πρέπει να παρθούν μέσα σε μια ερευνητική εργασία. Σκεφτείτε ότι το κάθε ζευγάρι συναδέλφων θα έχει 4 ή 5 ομάδες να παρακολουθήσει. Άρα θέλει οργάνωση και αρκετή δουλειά για να μπορέσει κάποιος να έχει αποτελέσματα.
Ένα σημαντικό εργαλείο για την ερευνητική εργασία είναι το ημερολόγιο. Το ημερολόγιο είναι ένα σημαντικό εργαλείο τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους καθηγητές… αρκεί να το κρατάει κάποιος ενήμερο. Τους μαθητές τους βοηθάει να παρακολουθούν τις υποχρεώσεις τους, την πορεία της εργασίας, να καταγράφουν τις σκέψεις τους και να τις μοιράζονται με τους συμμαθητές τους. Να καταγράφουν απορίες ή πολύτιμα sites. Από την πλευρά των καθηγητών, είναι ένα εργαλείο, που δείχνει πως λειτουργεί η ομάδα, αλλά και για τους ίδιους, για να παρακολουθούν τις υποχρεώσεις τους. Η φωτό είναι εδώ…
Εδώ βλέπουμε τι έχουμε να καταγράψουμε στο πρόγραμμα. Και δεν είναι λίγα πρέπει να πω. Είναι το πρώτο πράγμα που ζητάει ο καθηγητής για την αξιολόγηση τόσο την ατομική όσο και την ομαδική. Άρα ένα σωστό ημερολόγιο, είναι μια πρώτη ένδειξη καλής εργασίας.
Οι φωτό αυτές ελπίζω να βοηθήσουν. Πάντως όσον αφορά το πρόγραμμα… το ανακάλυψα μόλις χθες, αλλά αν οι πίνακες δεν είναι στην καλύτερη μορφή τους, υπομονή… μαθαίνω.
Υπάρχουν και άλλα… με πρώτη και καλύτερη την αξιολόγηση… Αυτό όμως είναι δύσκολο, και ακόμα το ψάχνω. Το κακό είναι ότι δεν ξέρω αν θα το προλάβω…μέχρι να φύγω. Πίσω μου είναι μια βαλίτσα… που περιμένει τα ρούχα μου για να φύγω για διακοπές. Αν το προλάβω αύριο, θα το ανεβάσω… σαν 3η συνέχεια.
Κάθε σχόλιο ή υπόδειξη, ευπρόσδεκτη. Όπως επίσης και για την χρήση και δημιουργία εννοιολογικών χαρτών.
Καλό διάβασμα… ή καλά μακροβούτια… εγώ διαλέγω το δεύτερο… αλλά σε λίγο.
Τη καλησπέρα μου…