Πάμε για ένα συνέδριο;
Η χθεσινή μέρα ήταν καλύτερη. Δεν το συζητάμε. Το Σάββατο τσαντίστηκα. Η αίσθηση που είχα ήταν ότι είχαμε ξεφύγει και ζούσαμε αλλού. Δεν ξέρω αν ήμουνα μόνο εγώ ή και άλλοι συνάδελφοι που είχαν την ίδια αίσθηση. Σίγουρα δεν αφορά όλο το κόσμο, ούτε η δική μου άποψη αλλά ούτε και η άποψη του συγκεκριμένου ομιλητή. Η χθεσινή μέρα όμως ήταν καλή. Είχε ενδιαφέρον, με εξαίρεση μια που ήταν “αναγνώστης” οι άλλες τρεις που παρακολούθησα ήταν καλές. Η καλύτερη ήταν του Χαράλαμπου Γούτσου, βιωματική, απλή, λειτουργική με λύσεις που μπορεί να εφαρμόσει ο καθένας προκειμένουν να δώσει στους μαθητές του κάτι καλό και λειτουργικό.
Όμως για άλλο συνέδριο θα γράψω…Αυτο της Θεσσαλονίκης που λέγεται ACSTAC. Είναι μαθητικό συνέδριο και θα είμαστε εκεί. Οι μαθητές μας έκααν μια σειρά εργασίες και θα τις παρουσιάσουν. Θέλέτε να δείτε τίτλους;
Δείτε λοιπόν :
Β΄ Λυκείου:
1. Μεταλλάξεις : ανιχνεύοντας το παρελθόν.
2. Τα μυστήρια του εγκεφάλου των εφήβων
Α΄ Λυκείου:
1. Χαρτογράφηση του ανθρώπινου γονιδιώματος και γονιδιακή διατροφολογία
2. Κιρκάδιοι ρυθμοί και σύγχρονη ζωή των εφήβων
3. Συγκριτική Μελέτη της επιρροής της καφεΐνης στις καρδιακές παθήσεις
4. Η κατάθλιψη στην εφηβεία
Γ΄ Γυμνασίου:
1. Απονέκρωση-φυτική κατάσταση εγκεφάλου
2. Φαινόμενο placebo- Αποτελέσματα, ερμηνείες, ηθικά ζητήματα
Νομίζω ότι είναι φανερό ότι οι καθηγήτριες που υποστηρίζουν τις εργασίες είναι Βιολόγοι. Δεν είναι όμως αυτό το θέμα. Το θέμα είναι οι τίτλοι. Δεν ξέρω για εσάς αλλά εγώ έχω άγνωστες λέξεις. Και οι εργασίες τους δουλεμένες με προσοχή και όλη την αντίστοιχη υποστήριξη. Power Point, υλικό και όλα τα σχετικά.
Το θέμα είναι ότι θα βρεθούμε για ένα τριήμερο στη Θεσσαλονίκη, προσπαθώντας να δώσουμε στους μαθητές μας τη δυνατότητα να βρεθούν σε ένα περιβάλλον με άλλους συμμαθητές τους, να εκφράσουν τις απόψεις τους, να πουν και να μοιραστούν την εργασία τους και να δεχτούν και να κάνουν κριτική. Μια εμπειρία που πέρυσι συμμετείχαμε πιλοτικά και φέτος “κατεβάζουμε ομάδα”. Η περυσινή εμπειρία άφησε τις καλύτερες εμπειρίες και στους μαθητές αλλά και στο συνέδριο μια και η εργασία τους διακρίθηκε σαν η εργασία με το πιο πρωτότυπο θέμα.
Η συμμετοχή μας σε συνέδρια και ημερίδες μας βοηθάει να είμαστε ενήμεροι και να έχουμε ανά πάσα στιγμή διαθέσιμες όλες τις σχετικές πληροφορίες. Από την άλλη όμως, η συμμετοχή των μαθητών σε συνέδρια και ημερίδες είναι σχολείο. Είναι εκπαίδευση, είναι πρόκληση. είναι εμπειρία. Και όσο μπορούμε προσπαθούμε να δώσουμε στους μαθητές μας αυτή τη δυνατότητα.
Έτσι την άλλη βδομάδα θα έχετε ανταπόκριση από Θεσσαλονίκη. Αν βρω χρόνο ίσως και πιο σύντομα. Φυσικά και θα έχω υπολογιστή. Αμφιβάλλατε;
Όμως δεν μας φτάνουν αυτά…Οργανώνουμε και ημερίδες. Και καλούμε κόσμο και ανοίγουμε το σχολείο μας για να έρθουν οι συνάδελφοι και να ενημερωθούνε. Έτσι το Σάββατο είχαμε στο σχολείο μια ημερίδα από τους μαθηματικούς με θέμα τα αναλυτικά προγράμματα και την διδασκαλία των Μαθηματικών. Θα εχετε και από εδώ ανταπόκριση. Μόλις έχω και εγώ.
Χθες βράδυ έγινε διαδικτυακό μάθημα στη Χημεία για ένα δίωρο ενόψει διαγωνίσματος. Όμως είχα να “ανταγωνιστώ” το θέατρο, με αποτέλεσμα, να έχω μικρή προσέλευση όμως έγινε. Ίσως καμιά φορά το δοκιμάσω εντελώς ανοικτό σε όλο το κόσμο, να δω τιανταπόκριση θα υπάρξει.
Ούτε αυτό μας φτάνει όμως… Έτσι το ΠαρασκευοΣαββατοκύριακο μια ομάδα μαθητών ήταν στο Model United Nations. Ένα μοντέλλο των Ηνωμένων Εθνών. Αυτό είναι ουσιαστικά μια σμίκρυνση του μοντέλου με το οποίο δουλεύουν τα Ηνωμένα Έθνη. Έτσι οι μαθητές, αναλαμβάνουν μια χώρα, μπαίνει ένα κεντρικό θέμα, και αρχίζουν μια διαδικασία εκπροσώπησης, συμμετοχής σε επιτροπές, και τέλος καταλήγουν σε ένα ψήφισμα πάνω στο θέμα που εξετάζουν.
Να σας πω τώρα ότι ηρεμήσαμε… Μπα μάλλον όχι. Αυτή τη βδομάδα τρέχει η Εβδομάδα Τύπου στο σχολείο. Έχουμε επισκέψεις από διάφορους δημοσιογράφους στη σχολή και ομιλίες τους για τη δουλειά τους. Όλοι οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μία ή δύο ομιλίες. Μάλιστα τη Παρασκευή, η Β λυκείου θα δει τον Κυβερνητικό εκπρόσωπο. Και εδώ μόλις έχω υλικό θα σας γράψω περισσότερα…Τώρα να συνεχίσω….Μπα μάλλον όχι…Τουλάχιστονόχι τόσο αναλυτικά.
Απαριθμώντας…Χθες μια μεγάλη ομάδα μαθητών της Α΄ Λυκείου βρέθηκε στη Φαύστα, την θεατρική παράσταση. Οι περισσότεροι μίλησαν κατενθουσιασμένοι από την παράσταση.
Την Τετάρτη 14/3 έχουμε την παρουσίαση της ταινίας, που γύρισαν οι μαθητές της Β’ λυκείου στο μάθημα των Γαλλικών.
Την βδομάδα, 12 με 17 Μαρτίου μια μεγάλη ομάδα μαθητών της Β Λυκείου θα είναι Σκωτία, σε εκπαιδευτικό ταξίδι.
Στα τέλη Μαρτίου (11-24/3) δύο ομάδες, μια από την Α και μια ομάδα από την Β θα είναι Φλωρεντία. Θα εξετάζουν, η μία ομάδα το ανθρώπινο σώμα μέσα από τα γλυπτά, και η άλλη τα ψηφιδωτά και την εξέλιξή τους. Και οι δύο ομάδες έχουν κάνει εργασίες πάνω στο αντικείμενο τους και θα μπορέσουν να τα δουν μπροστά τους “ζωντανά” πλέον.
Στις 27/3 μια ομάδα της Β λυκείου θα παρακολουθήσει στο Δημόκριτο μια διάλεξη για τη ραδιοχρονολόγηση και θα μελετήσει και πείραμα σχετικό.
Δυστυχώς δεν κληρωθήκαμε στα master classes που οργανωνονται από ΕΜΠ – ΕΚΠΑ και Δημόκριτο για μάθημα πάνω στα στοιχειώδη σωμάτια. Του χρόνου θα προσπαθήσουμε πάλι να μπούμε στη κλήρωση.
28/3 – 2/4 μια ομάδα θα είναι στη Χάγη για το γαλλόφωνο μοντέλο των Ηνωμένων Εθνών.
Από 29/3 μέχρι 5/4 στο σχολείο θα τρέχει Εβδομάδα Γαλλόφωνου Κινηματογράφου με προβολές, προσκεκλημένους, συζητήσεις.
Βλέπετε λοιπόν ότι ο Μάρτιος είναι γεμάτος. Η αλήθεια είναι ότι στο Μάρτιο μαζεύουμε όλες τις εκδηλώσεις και τις δραστηριότητες και κυρίως τα ταξίδια. Έτσι οι μειωμένες τάξεις δεν επηρεάζουν όλο το χρόνο τα μαθήματα.
Μάλλον πρέπει να σταματήσω. Οι δραστηριότητες είναι πολλές. Προσπαθούμε να ανοίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ορίζοντες στους μαθητές. Πίσω από αυτές τις δραστηριότητες όμως, είναι καθηγητές που αφιερώνουν ώρες, χάνουν Σαββατοκύριακα, εργάζονται εκτός ωραρίου.
Για παράδειγμα χθες οι μαθητές πήγαν στο θέατρο με καθηγητές που άφησαν τα παιδιά τους στο σπίτι για να πάνε στο θέατρο με τους μαθητές. Οι μαθηματικοί ήταν όλο το Σάββατο στο σχολείο. Εγώ ήμουν το Σαββατοκύριακο στη Σχολή Αυγουλέα Λιναρδάτου για την ημερίδα, και το βράδυ τρεις ώρες για το σεμινάριο. Και για όλα τα άλλα κάποιος τρέχει. Γιατί όπως λέω όλα αυτά “δεν γίνονται μόνα τους”.
Ακόμα και αυτό το κείμενο θέλει χρόνο…οπότε το σταματάω εδώ και σας το παραδίδω. Μόλις όμως έχω υλικό από κάποια από τις δραστηριότητε θα το έχετε και εσείς. Μέχρι τότε…
Καλό βράδυ….