Featured Posts

  • Prev
  • Next

Πόσο γρήγορα ξεχνάνε…

Posted on : 30-04-2015 | By : manaliss | In : Εκπαιδευτικά

0

keep_calm_and_focus_on_chemistry_photoenlargement-rcecfa03bbeed4160983ff600e304a00a_fk99_8byvr_324Προσπαθώ να καταλάβω…

Κόψανε την ύλη μιας χρονιάς… Ένα δίωρο χημείας κατεύθυνσης από τη Β Λυκείου, και “δώσανε” μία ώρα επιπλέον στην Γ Λυκείου για να κάνουμε τι ακριβώς εμείς οι χημικοί με τα παιδιά που θα δώσουν εξετάσεις… Να καλύψουμε ποια ύλη ακριβώς…

Τι νομίζουν ότι είναι η διδασκαλία… ζάχαρη και πάει με το ζύγι; Δεν πήρες χθες ένα κιλό πάρε σήμερα ενάμιση και έρχεσαι στα ίσα σου. Δεν μας τα λένε καλά… πάλι σε εμάς μεταθέτουν το άγχος και τις ενοχές για τη δική τους ανημποριά να ελέγξουν δυο πράγματα και να μοιράσουν “δυο γαϊδουριών άχυρα”. Πάλι εμείς θα πρέπει να υποστηρίξουμε τους μαθητές μας και να τους βάλουμε στη λογική της Χημείας για να μπορέσουν να δουλέψουν στη Γ Λυκείου και να μπορέσουν να πλησιάσουν τα όνειρά τους.

Περιμένω όλο αγωνία να δω η επιτροπή που επεξεργάζεται το πρόβλημα της Χημείας και των Λατινικών ( για τα οποία δεν έχω άποψη ποια ακριβώς είναι η ύλη) να δω ποια κομμάτια θα αφήσουν και ποια θα κόψουν… γιατί το έχουν ξανακάνει αυτό το έξυπνο… Ναααιιιιιι!!! Πρόπερσι… κάψανε την ονοματολογία από την χημεία της Β Λυκείου – γιατί λέει είχαν κάνει οργανική στο Γυμνάσιο και τα ξέρανε οι μαθητές και έπρεπε να το κάνουμε στη πρώτη Λυκείου ( που με τα ζόρια προλαβαίνουμε να κάνουμε την ύλη που είχαμε μέχρι τότε, όχι τα επιπλέον κεφάλαια που είχαν προσθέσει… έτσι) και μετά πηγαίναμε να κάνουμε μάθημα και φυσικά δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε. Και φυσικά κάναμε την ονοματολογία από σημειώσεις. Δεν μάθανε τίποτε… αν και το καταλάβανε το λάθος γιατί την επόμενη χρονιά είπαν να ξεκινήσουμε από το κεφάλαιο της Α λυκείου με την ονοματολογία… Ακόμα στο site του Υπουργείου Παιδείας έχουν τη παλιά χημεία για τη Β Λυκείου – χωρίς την ονοματολογία.

Και τώρα τι θα κάνουν; Πάλι θα κολλήσουν κεφάλαια και θα μας βάλουν να τρέχουμε μικροί μεγάλοι. Και θα μιλήσουν για ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. Εγώ έχω μία απορία όμως… Αυτοί που κάνουν τις κατανομές ύλης, πόσο καιρό έχουν να μπουν σε τάξη να διδάξουν; Τώρα που μεγαλώσανε και γίνανε 30άρες. Και πώς διδάσκουν; Μήπως όπως ο φίλος μου ο Μπάμπης, που όταν εγώ έλεγα ότι δεν προλαβαίνω μου έλεγε : – Μα γιατί το αναλυτικό πρόγραμμα λέει 2 ώρες και σε δύο ώρες το κάνω. Και σε δική μου απορία : – Τι κάνεις όταν βλέπεις ότι δεν καταλαβαίνουν και δεν μπορούν να παρακολουθήσουν οι μαθητές… Μου απάντησε : – Τί να κάνω… Προχωράω, δεν μπορώ να περιμένω. Έτσι σου βγάζω διπλάσια ύλη ( έτσι το λέω… μη το πιστέψει κανείς… Ξέρω γω τι γίνεται καμιά φορά).Έτσι μου φαίνεται… Ότι η κατανομή σελίδων για αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις είναι “ζάχαρη” και πάει με το ζύγι. Και το πρόβλημα δεν είναι στις ώρες. Η μάθηση θέλει το χρόνο της… το άπλωμα μέσα στην εκπαίδευση. Τώρα η πρώτη και η δευτέρα Λυκείου “απέχουν πάααααρα πολύ” από την Γ λυκείου και τις εξετάσεις. Και οι μαθητές, ακόμα και αυτοί που δηλώνουν Θετικό προσανατολισμό, θεωρούν ότι θα τα μάθουν του χρόνου… και θα γίνει πανικός.

Συγχαρητήρια λοιπόν… για άλλη μια φορά τα φτιάξατε μια χαρά. Σε εμάς το μόνο που μένει είναι

1. Να δούμε επιτέλους το πόνημα της επιτροπής για να δούμε τι θα διδάξουμε.

2. Να δούμε τα βιβλία… ( λέμε τώρα) για να δούμε τι έχουν μέσα.

3. Να φτιάξουμε σημειώσεις… για όλα αυτά που θα έχουν κόψει αλλά θα είναι απαραίτητα για να μπορέσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας.

4. Να δούμε πως θα χωρέσουμε αυτά που θα μας ζητήσουν στις διαθέσιμες ώρες.

5. Να δούμε τι θεωρούν ότι γνωρίζουν οι μαθητές και εμείς ξέρουμε ότι δεν τα ξέρουν ( και δεν θέλω σχόλια ότι οι προηγούμενοι καθηγητές φταίνε… Αυτά τα λένε οι άσχετοι).

6. Να ξεκουραστούμε γιατί έρχεται δύσκολος χειμώνας.

Και αυτά τα γράφω εγώ, με 29 χρόνια υπηρεσίας στις τάξεις και άπειρες έτοιμες σημειώσεις και… και… και…

Προσπαθώ να καταλάβω τη λογική… αν υπάρχει.

Τη καλησπέρα μου

Write a comment