Το νέο Λύκειο… ( μέρος 2ο :Η Ένωση Ελλήνων Χημικών)

Posted by manaliss on Oct 3, 2010 in Γενικά, Εκπαιδευτικά |

Χθες το Βράδυ μου ήρθε το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Ένωση Ελλήνων Χημικών για το θέμα. Την δημοσιεύω αυτούσια, χωρίς σχόλια.

Δελτίου Τύπου

Στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 2/9/2010 στα γραφεία της Ένωσης Ελλήνων Χημικών με θέμα :
«Η ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ: ΝΕΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ;»

και στην οποία συμμετείχε μεγάλος αριθμός καθηγητών Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης διατυπώθηκαν σοβαρές ανησυχίες για το μέλλον της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών και ιδιαίτερα της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Με βάση πληροφορίες  για τη δομή του Νέου Λυκείου προτείνεται δραματική μείωση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στη Β΄ και  Γ΄ Λυκείου με ταυτόχρονη αύξηση των ωρών διδασκαλίας των θεωρητικών μαθημάτων.

Η ΕΕΧ διαφωνεί με κάθε σχέδιο περαιτέρω υποβάθμισης της διδασκαλίας  των Φυσικών Επιστημών και ιδιαίτερα της Χημείας  στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, διότι εκτιμά ότι ο επιστημονικός αλφαβητισμός αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη διαμόρφωση συνειδητών πολιτών ικανών να λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις, για την κοινωνική εξέλιξη και τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της χώρας , αλλά και την προώθηση της Επιστήμης και της Τεχνολογίας.

Η ΕΕΧ είναι έτοιμη να συμβάλλει με προτάσεις στο σχεδιασμό της δομής του Νέου Λυκείου, με στόχο ένα πραγματικά σύγχρονο και αποτελεσματικό Λύκειο, το οποίο να εκπαιδεύει με επάρκεια τον πολίτη του 21ου αιώνα αλλά και να προετοιμάζει τον αυριανό επιστήμονα.

Επίσης μου ήρθε η μία από τις δυο προτάσεις που ακούστηκαν. Θα ήθελα να έχω και την δεύτερη για να τις ανεβάσω μαζί… (Κώστα ελπίζω να διαβάζεις). Αύριο θα ανεβάσω και τις προτάσεις. Αν δεν έχω κάτι συγκεκριμένο θα ανεβάσω ό,τι θυμάμαι με επιφύλαξη. Δεν είναι – και για τις δύο περιπτώσεις – κάτι επίσημο. Είναι κάποιες σκέψεις που διακατέχονται από την κοινή λογική και δίνουν μια ευελιξία στις επιλογές και μια ισορροπία.

Κάποια από τα σχόλια – και στο Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες – τοποθετούν το θέμα συντεχνιακά. Με απλά λόγια να δούμε πως θα μπορέσουμε να μη χάσουμε σαν κλάδος αυτά που έχουμε. Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Είναι μια νέα αντίληψη που περνάει και πρέπει να δούμε αν αυτή η αντίληψη είναι κάτι που θέλουμε. Αν τα Πανεπιστήμια μας θα μπορέσουν να σταθούν με τη νέα γενιά των φοιτητών μετά από την εφαρμογή του νέου συστήματος. Δεν ξέρω. Δεν μπορώ να πω. Είναι όλη αυτή η μυστικότητα που υπάρχει σε όλη αυτή την ιστορία. Λες και πρόκειται για βιομηχανικό μυστικό και το κρατάνε μέχρι την τελευταία στιγμή για να το ανακοινώσουν και να “ταράξουν την αγορά”. Το ότι θα μας ταράξουν είναι το μόνο σίγουρο. Το αποτέλεσμα ποιο θα είναι, δεν ξέρω.

Αν είχαμε μια πλήρη ενημέρωση, να έχουμε σωστούς πίνακες με τις ώρες και τις κατανομές, και μια σωστή τοποθέτηση για το τι ακριβώς γίνεται….

Αν είχαμε ένα διάλογο ειλικρινή όπου ο ένας να ακούει τον άλλο και να τον λαμβάνει υπόψη και όχι να κοιτάει πως θα τον αιφνιδιάσει…

Αν ρωτούσαν τα Πανεπιστήμια τι περιμένουν να γνωρίζουν οι πρωτοετείς φοιτητές…

Εντάξει λέμε ότι το Λύκειο αποδεσμεύεται από το Πανεπιστήμιο. Αλλά όπως και να έχει, το Λύκειο θα δώσει στο πρωτοετή φοιτητή τις απαραίτητες γνώσεις. Ρωτάμε για να ακούσουμε, όχι για να μη πούμε ότι δεν ρωτήσαμε. Ακούμε για να λάβουμε υπόψη και όχι για να φτιάξουμε άλλοθι ότι έγινε διάλογος.

Δεν ξέρω…Δυστυχώς μόνο αυτό μπορώ να πω. Αν μπορούμε να έχουμε μια πλήρη ενημέρωση, για να μπορέσουμε να καταλάβουμε το σκεπτικό.

Αυτά για σήμερα… Τη καλησπέρα μου.

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags:' <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.

Copyright © 2024 Η ΒΔΕΛΛΑ 2 All rights reserved.
Desk Mess Mirrored v1.4.4.1 theme from BuyNowShop.com.